카테고리 없음

Billie Eilish - What Was I Made For? (가사/해석/번역/Lyrics/노래추천)

검정고래 2023. 9. 12. 14:00
728x90
반응형

What Was I Made For? [From The Motion Picture "Barbie"]
아티스트
Billie Eilish
앨범
What Was I Made For? [From The Motion Picture "Barbie"]
발매일
1970.01.01


I used to float, now I just fall down
  하늘 위를 떠다녔던 저였지만, 이젠 그저 떨어지고 있네요  
I used to know but I'm not sure now
  저도 한때는 알고 있었지만, 이젠 잘 모르겠어요 
What I was made for
  제가 만들어진 이유를요  
What was I made for?
  저는 무엇을 위해 만들어진 걸까요?   
 
Takin' a drive, I was an ideal
  드라이브를 하며, 전 이상적인 삶을 살았었죠   
Looked so alive, turns out I'm not real
  그렇게 살아있음을 느꼈지만, 알고 보니 전 진짜가 아니었어요  
Just something you paid for
  그저 당신이 지불하고 산 무언가일 뿐이죠   
What was I made for?
  저는 무엇을 위해 만들어진 걸까요   
 
'Cause I, I
 왜냐면 저, 저는 
I don't know how to feel
  어떻게 감정을 느껴야 할지 모르겠어요   
But I wanna try
  하지만 노력해보고 싶어요  
I don't know how to feel
  어떻게 느껴야 하는지 모르겠지만  
But someday, I might
  그래도 언젠간 알 수도 있겠죠   
Someday, I might
   언젠간 그럴지도 몰라요   
 
When did it end? All the enjoyment
 언제 끝나버린 걸까요?  그 모든 즐거웠던 순간들이  
I'm sad again, don't tell my boyfriend
  또다시 슬픔이 밀려와요, 제 남자친구에겐 말하지 말아 주세요  
It's not what he's made for
   그를 위한 것은 아니니까요   
What was I made for?
  저는 무엇을 위해 만들어진 걸까요?  
 
'Cause I, I
 왜냐면 저, 저는 
I don't know how to feel
  어떻게 감정을 느껴야 하는지 모르겠어요   
But I wanna try
  하지만 노력해보고 싶어요  
I don't know how to feel
   어떻게 느껴야 하는지 모르겠지만   
But someday, I might
   그래도 언젠간 알 수도 있겠죠   
Someday, I might
   언젠간 그럴지도 몰라요   
 
Think I forgot how to be happy
   행복해지는 법을 잊어버린 것 같아요    
Something I'm not, but something I can be
  그냥 만들어진 제가 아니라, 제가 될 수 있는 무언가가  
Something I wait for
  제가 기다리는 무언가를요   
Something I'm made for
  그 무엇인가를 위해 제가 만들어진 거죠   
Something I'm made for
  제가 존재하는 이유예요 

반응형