카테고리 없음

다운 (Dvwn) - HOME 가사해석

검정고래 2023. 6. 21. 19:23
728x90
반응형

HOME
아티스트
다운 (Dvwn)
앨범
it's not your fault
발매일
1970.01.01


Sitting all alone waiting
for you to come home
네가 집으로 오길 기다리며 혼자 앉아있어
Wanna know about your everything
when the day is over
하루를 끝낼 땐 네게 있었던 일을 모두 알고 싶어
Broken heart just put it all on me
모든 아픔은 내게 넘겨줘
Maybe you just cannot hear a thing
넌 아무것도 듣지 못하겠지만
Say a little prayer that
you can feel my love
네가 내 사랑을 느낄 수 있도록 작은 기도를 올려줄게
For you
널 위해

I’ll always be your home
내가 항상 너의 집이 되어줄게
You’ll never walk alone
넌 혼자 걸을 일 없을 거야
Even if the wind is gonna blow
바람이 불더라도
Even if the rain is gonna pour
비가 쏟아지더라도

The silence’s growing louder
적막이 커져가고 있어
what’s going on
무슨 일이 일어나고 있는 거야
Every hour on the hour
I see your tears
때때로 난 너의 눈물을 봐
When you feel lost
I’ll be your shelter
네가 길을 잃은 것 같을 때, 너의 안식처가 되어줄게
You can just smile
넌 그저 웃기만을 바라
I’ll take the weight off
your shoulders yeah
내가 너의 어깨의 짐을 모두 내려줄게
And here I am
내가 여기 있잖아
Let it out now
이제 놓아도 돼
No need pretending
괜찮은 척하지 않아도 돼

Cause I’ll always be your home
왜냐하면 내가 항상 너의 집이 되어줄 거니까
You’ll never walk alone
넌 혼자 걸을 일 없을 거야
If the wind is gonna blow
바람이 불더라도
If the rain is pouring down
비가 쏟아지더라도
Even if the wind is gonna blow
바람이 불더라도

There is no other
다른 사람은 없어
Till the end
My best friend
Never changes
언제까지나 나의 소중한 존재인 것은 변하지 않아
Whenever you need me I’ll be there
네가 내가 필요하다면 내가 거기로 갈게

Cause I’ll always be your home
내가 항상 너의 집이 되어줄게
You’ll never walk alone
넌 혼자 걸을 일 없을 거야
If the wind is blowing on
바람이 불더라도
If the rain is pouring down
비가 쏟아지더라도

반응형